Методична проблема:
Бібліотека як інформаційно—методичний центр школи.
Шкільна бібліотека – місце для застосування нових технологій.
• Робота з електронними підручниками та навчаючими програмами.
• Підготовка рефератів, доповідей, повідомлень за допомогою електронних енциклопедій і довідників.
• Підготовка до ЗНО.
• Можливості самоосвіти.
Сучасна шкільна бібліотека = книга + комп’ютер.
“Бібліотекар не службовець,
який спостерігає, чи всі книги на полицях,
а людина, яка допомагає читачам
активно їх використовувати"
І. Еренбург
Завідуюча шкільною бібліотекою Свірська Катерина Павлівна
Стаж роботи – загальний – 30 років
У Черняхівській ЗОШ І-ІІІ ст.- 29 років
Бібліотечний – 20 років
Освіта – Житомирське училище культури і мистецтв
Девіз бібліотекаря – Я знаю, що і для чого робити і я берусь це зробити, і я готова відповідати за результат.
Життєве кредо – Мій другий дім бібліотека.
Я нею дуже дорожу
І чесно, І до кінця віку
Лиш їй одній я послужу.
Вона була і є, і буде.
Я книжним духом тут дишу.
Бібліотека служить людям,
А значить – я їм теж служу!
Ставлення до читачів: Стежиною від Незнання до Знань
Переправляю читачів вже майже 20 літ.
Вони ж кумедні, щирі без вагань
Довірливо із книжкою йдуть в світ.
У кожному із них – краплина мого серця….
Головною метою діяльності бібліотеки є інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу та надання користувачам вільного доступу до вітчизняного і світового інформаційного ресурсу,підвищення ролі книги в житті дитини.
Загальними завданнями бібліотеки є :
інформаційне забезпечення всіх учасників НВП шляхом використання бібліотечних та інформаційних ресурсів на різноманітних носіях;
виховання компетентного користувача інформацією, здатного до самоосвіти, творчої діяльності та самореалізації;
запровадження інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій у діяльність бібліотеки, створення комфортного бібліотечного середовища.
Перспективу розвитку бібліотека бачить у приєднанні до світової інформаційної мережі, а також у застосуванні нової концепції діяльності шкільної бібліотеки щодо перетворення її на шкільний бібліотечно-інформаційний центр з широким спектром інформаційних, просвітницьких, культурологічних та медіа послуг
Бібліотека створена в 1957 році. Знаходиться на першому поверсі. Має площу 108 м². На день відкриття фонд літератури складав 8477 прим. На сьогоднішній день бібліотека має читальний зал на 10 місця, комп’ютер. Фонд літератури складає 11267прим. Зростання фонду бібліотеки відбувається за рахунок надходжень з міського бюджету, державного, та благодійних акцій «Подаруй бібліотеці книжку
За останні 5 років бібліотека ставала переможцем районного етапу та лауреатом обласного етапу
Всеукраїнського конкурсу « Живи, книго!»(2009р..2010р. ),
брала участь і стала переможцем обласного та районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Найкращий читач України» (2010р 2012р..).
За останні роки в бібліотеки створений та діє «Бібліотечний всеобуч»,під час якого учні отримують бібліотечно-бібліографічні знання та навички користування книгою і бібліотекою,необхідні для навчальної, самоосвітньої та творчої діяльності. Досягненням бібліотеки вважається також значне збільшення та оновлення довідко-інформаційного фонду енциклопедичними та електронними виданнями.
Інформування саме педагогічного колективу школи є пріоритетним у діяльності бібліотеки. Бібліотекар систематично знайомить педагогів, адміністрацію, керівників методоб’єднань з новими документами в галузі освіти, матеріалами з викладання окремих предметів, новими підручниками, отриманими бібліотекою; завжди надає допомогу колективу школи у підготовці та проведенні виховних заходів, класних годин, батьківських зборів, предметних тижнів та ін.
Інформування педагогічного колективу шляхом використання різноманітних форм роботи
· Тематичні теки
· Інформаційні бюлетені
· Виставки книжок
· Випуск буклетів
· Довідковий апарат бібліотеки
· Консультаційний пункт
Масова робота шкільної бібліотеки – складова виховної системи школи. Для розвитку пізнавального інтересу учнів бібліотека разом з педагогічним колективом застосовує як традиційні, так і новаційні технології. Особливою популярністю у школярів користуються ігри-конкурси, вікторини, турніри, брейн-ринги тощо. Щоб заохотити учнів до читання, зацікавити книгою, задовольнити інтереси, шкільною бібліотекою разом з педколективом школи проводяться різні заходи.
Впровадженням нових форм роботи, шкільна бібліотека разом із педагогічним колективом створює учням умови щодо реалізації творчих можливостей, сприяє формуванню життєвих компетентностей. У бібліотеці встановлені 1 комп’ютер, що розширило інформаційні можливості бібліотеки.
При проведенні масових заходів та бібліотечних уроків використовуються ІКТ: слайд-шоу, комп’ютерні презентації, мультмедійні презентації творчості дитячих письменників.
Розпочата робота щодо створення електронної систематичної картотеки статей. Активно поповнюється електронна база розробок бібліотечних уроків та уроків з різних предметів . Завдяки цим змінам бібліотека перетворюється на шкільний бібліотечно-інформаційний центр та стає ще більш популярною серед учнів та педагогів.
У ближчому майбутньому в планах бібліотеки:
комп’ютеризація бібліотечних процесів
статистичний облік відвідувань та книговидачі,
сумарний облік нової літератури та підручників,
створення електронного алфавітного та систематичного каталогів
У майбутньому шкільна бібліотека - це:
- книгозбірня для допитливих малюків та юних інтелектуалів;
- місце, де можна вільно та спокійно поспілкуватися з книгою;
- творчий простір для спілкування і поповнення інформаційного багажу;
- методичний центр для розробки та акумуляції педагогічних інновацій, авторських програм;
- місце, де чекають нових зустрічей з шанувальниками книги;
- майбутній бібліотечно-інформаційний центр, з кількістю не менш 2 співробітників.
Коментарi